ليزر واريس پا

دكتر ستايش

ليزر واريس پا


جراحي ليزر واريس هاي كوچك و درمان آنها

ليزر واريس پا درماني ساده براي واريس هاي كوچك و توسعه نيافته

اين شيوه در خارج از پوست اعمال شده و رگ هاي عنكبوتي شكل موجودزير سطح پوست را بهبود مي بخشد.حرارت حاصل از ليزر رگ مبتلا به واريس را نابود كرده و آن را مبدل به بافتي از زخم ساده مي كند.اين بافت اسكار ايجاد شده موجب انسداد رگ شده و رگ مسدود از چرخه خونرساني خارج مي شود و از بين مي رود.

اين شيوه روشي است كم تهاجمي كه قادر است رگ هاي متاثر از واريس را بهبود بخشد. در اين شيوه از پرتو ليزر استفاده مي گردد. اين پرتو هاي متمركز به سمت بافت هدف با دقت كامل رها مي گردند، بنابراين بافت هاي مجاور متاثر از اين جراحي نخواهند بود. ليزر درماني دورن عروقي روشي است سريع ، موثر و كارامد و بدون هيچ خطري كه استاندارد هاي زيبايي را به طور كامل فراهم نموده و بر كيفيت زندگينيز تاثير به سزايي دارد. مي توان گفت اكثريت بيماران مبتلا به واريس قادرند از اين شيوه ي جراحي بهره جويند. قشر محدودي از بيماران(افرادي كه پس از جراحي ليزر واريس بيماري آن ها مجددا عود كرده باشد)شرايط لازم براي به كار بردن اين جراحي را ندارند. براي اين دسته از بيماران شيوه اسكلوتراپي با استفاده از فوم به منظوردرمان بيماري واريس توصيه مي گردد.


مزاياي استفاده از ليزر در درمان واريس پا

  •     اين جراحي شيوه اي كاربردي و موثر و كاملا بي خطر به منظور نابودي واريس مي باشد.
  •     در اين شيوه تنها قسمت آسيب ديده از رگ تحت معالجه واقع مي شود.
  •     هيچ آسيبي به بافت هاي جانبي وارد نمي گردد.
  •     اين شيوه از جراحي بدون هيچگونه از احساس دردي مي باشد.
  •     دوران نقاهت و بهبودي كامل ناحيه جراحي كوتاه مي باشد.
  •     زمان جراحي كوتاه و بدون صرف زمان مي باشد.
  •     پس از بهبودي كامل هيچگونه آثاري از ناحيه جراحي، اسكار و يا عيوب تاثير گذار بر زيبايي بر روي بدن باقي نمي گذارد.
  •     در ۹۸ درصد از جراحي ها موفقيت حاصل شده است
  •     نيازي به بيهوشي عمومي نيست
  •     اين جراحي جزء دسته جراحي هاي سر پايي به شمار مي رود


درمان ليزري واريس براي چه كسي مناسب است؟

فرايند EVLA تقريبا براي تمامي بيماران مبتلا به وريد هاي واريسي مناسب است. عموما روش درمان واريس با ليزر براي بيماراني با وريد هاي آسيب ديده بزرگ تر و عمقي تر استفاده مي شود

علاوه بر اين، كساني كه شرايط انجام اين فرايند را ندارند، مي توانند با استفاده از فوم اسكلروتراپي درمان شوند. اين افراد معمولا بيماران مبتلا به وريد هاي كوچكي هستند كه پس از جراحي دوباره پديدار شده اند.

تفاوت درمان ليزر درون رگي و سطحي واريس

اغلب ليزر هاي استفاده شده براي EVLA تقريبا يكسان هستند. برخي انواع جديد از ليزر ها كمتر از ليزر هاي استاندارد سبب ايجاد درد مي شوند. با اينكه درد تجربه شده در اغلب بيماران اندك و قابل تحمل بوده اما به نظر مي رسد كه انواع جديد تر با درد كمتري همراه هستند.

ليزر هاي جديد برخلاف انواع استاندارد تحت آزمايش هاي باليني گسترده قرار نگرفته و به همين دليل محققان از موثر بودن آن ها مخصوصا در طولاني مدت مطمئن نيستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.